Kundecenter Kundecenter
Kontakt Kontakt

Kompetencer

God IT skabes ved at blande forretningsmæssige og teknologiske kompetencer, og hos DSI-NEXT besidder vi begge dele.


I denne sektion kan du få et overblik og læse nærmere om de enkelte kompetenceområder.

PRODUKTER

DSI-Next tilbyder en bred vifte af produkter til både offentlige og private virksomheder:

    Kontakt

    Ønsker du at vide mere:


    Peter Olufsen

    Stat & Styrelser

    Tlf.: 25244999


    po@dsinext.dk

    Med digital signatur-løsning tilbyder DiBa en fuldt elektronisk låneansøgningsproces

    Som en del af forretningen giver finansieringshuset DiBa forbrugere mulighed for at optage billån. Før i tiden krævede låneprocessen en masse papirgange mellem DiBa og låneansøgeren, men takket være en løsning til digital signatur tilbyder virksomheden i dag - som den eneste af sin slags i Danmark – en elektronisk og meget tidsbesparende låneproces.

    ”Når vores kunder før i tiden søgte om et billån, sendte vi dem et lånedokument og et gældsbrev, som de skulle skrive under og sende tilbage til os,” fortæller Jørgen Larsen, der er finansieringschef i DiBas bilfinansieringsafdeling. ”Underskriften krævede vitterlighedsvidner, så ansøgeren skulle også lige involvere venner eller bekendte i processen. Derefter skulle papirerne i en kuvert og sendes tilbage til os. Alt i alt kunne sådan en proces nemt tage 2-4 dage.”

    Langt lettere proces

    ”Med den nye løsning til digital signatur, får vores kunder alle dokumenterne tilsendt pr. mail sammen med et link,” fortsætter Jørgen Larsen. ”Når de aktiverer linket, kommer de ind på en side, hvor de kan skrive under med NemID. Der er ikke brug for vitterlighedsvidner, for med NemID er vi sikre på, at låneansøgeren er den person, han eller hun udgiver sig for at være. Samtidig er det langt lettere for vores kunder på den her måde, og vi skal ikke bruge en masse tid og penge på at sende dokumenter med posten.”

    En velkendt løsning

    Løsningen til digital signatur var et mangeårigt ønske fra DiBas side, men først da det offentlige lagde sig fast på én universel digital signatur, syntes de, at tiden var moden. ”Det var vigtigt for os, at vores kunder ikke skulle til at lære en helt ny metode at kende for at kunne underskrive digitalt hos os,” siger Jørgen Larsen. ”NemID og nøglekort kender de fra deres netbank, så det er nemt for både dem og for os.”

    Godt kendskab til forretningen

    Selve løsningen har DiBa fået udviklet af DSI-NEXT, der i forvejen er leverandør på virksomhedens kunde- og kontraktadministrationssystem. Jørgen Larsen forklarer: ”Vi har gennem de sidste ti år fået løbende konsulentbistand fra DSI-NEXT, hvor de hjælper os med forskellige ændringer i systemet. Derfor kender de vores virksomhed rigtig godt. Samtidig vidste vi, at de havde erfaring med digital signatur fra andre kunder, så det var oplagt, at de skulle udvikle vores nye løsning.”

    Et ægte pionerprojekt

    ”Vi har haft en meget tæt dialog med DSI-NEXT om vores ønsker til den digitale signaturløsning,” fortsætter Jørgen Larsen. ”Der er ikke andre i Danmark, der kan håndtere lån elektronisk – i hvert fald ikke, når der indgår pant, som der gør i vores tilfælde - så det har været et pionerprojekt for både os og DSI-NEXT. Heldigvis er projektet gået over forventning! Alle tidsfrister og økonomiske rammer er overholdt, og løsningen har kørt forbløffende godt.”

    Ros fra kunderne

    Ud over at spare frimærker og tid i forhold til de traditionelle postgange, er DiBa især glad for den store kundetilfredshed, de har oplevet efter lancering af den nye løsning. ”Vi oplever tit, at kunder skriver og roser os for en meget hurtig sagsbehandling,” siger Jørgen Larsen glad. ”Den proces, der før tog op mod fire dage, tager nu i bedste fald kun en halv time, og det er en service, vi er utrolig glade for at kunne tilbyde vores kunder.”

    Upåklageligt samarbejde

    Jørgen Larsen har også kun positive ord at sige om samarbejdet med DSI-NEXT. ”Vi har haft et upåklageligt samarbejde igennem mange år, og de løser alle mulige større og mindre opgaver for os. Det er dygtige folk, og vi sætter stor pris på, at det altid er de samme personer, vi taler med. Løsningen til digital signatur er klart det største projekt, de har lavet for os. Det er et teknologisk kvantespring, og vi er stolte af at være de første, der kan det her,” slutter Jørgen Larsen.


    Anvendt teknologi

    • .NET 4.0 udvikling
    • SMTP Server
    • NemID
    • SQL Server 2008 R2
    • Windows Server 2008 R2

    Om DiBa

    DiBa er et moderne finansieringshus med bank, bilfinansiering, ejendomsmægler og ejendomsadministration. Rødderne går helt tilbage til 1871, så DiBa Bank er faktisk Danmarks ældste bank! DiBa beskæftiger cirka 200 medarbejdere og har hovedkontor i Næstved.



    Microsoft Guld PartnerLeverandoer Logo Rgb 64X60