Kundecenter Kundecenter
Kontakt Kontakt

Kompetencer

God IT skabes ved at blande forretningsmæssige og teknologiske kompetencer, og hos DSI-NEXT besidder vi begge dele.


I denne sektion kan du få et overblik og læse nærmere om de enkelte kompetenceområder.

PRODUKTER

DSI-Next tilbyder en bred vifte af produkter til både offentlige og private virksomheder:

    Kontakt

    Ønsker du at vide mere:


    Flemming Jørgensen

    Key Account Manager

    Tlf.: 31265702


    flj@dsinext.dk

    LauRie tjekker helt opdaterede nøgletal med Excel-baseret BI-løsning fra DSI-NEXT

    LauRie designer og sælger modetøj til over 20 lande, og da de har stort fokus på at optimere deres forretning, har de arbejdet med statistik og performancemålinger i mange år. Men uden en egentlig Business Intelligence-løsning fik virksomheden ikke nok ud af sine data, og derfor har den med hjælp fra DSI-NEXT fået udviklet en Microsoft-baseret løsning, der med udgangspunkt i Excel, SharePoint og SQL Server gør det let og særdeles økonomisk overkommeligt at arbejde professionelt med Business Intelligence (BI).

    ”Vi har altid arbejdet med nøgletal og opfølgning på nøgletal, men det var svært at lave et rigtig godt overblik, når vi sad med alle mulige manuelt producerede regneark,” fortæller Jonas Bruun Nørgreen, der er administrations- og økonomichef hos LauRie. Fra vi trak rapporterne, til vi sad med tallene, var de måske allerede forældede, og samtidig manglede vi en mulighed for at gøre rapporterne mere bredt tilgængelige i virksomheden, så alle kunne få glæde af dem.”

    Laurie _content IMG

    Enkle præsentationer med SharePoint

    Løsningen blev, at DSI-NEXT etablerede et data warehouse med automatiseret udtræk af alle relevante data fra virksomhedens ERP-system (Microsoft Dynamics), og oven på data warehouse’et byggede de en såkaldt kube, der er en måde at organisere data på, som gør det enkelt og hurtigt for LauRie at arbejde med de analyser og diagrammer, de vil have vist. Det kan for eksempel være omsætningen i bestemte lande, kvartaler og uger, eller det kan være afsætningen af en bestemt style. Selve præsentationen af data foregår i SharePoint og kan derfor udbredes til alle de medarbejdere, der har gavn af at følge med i status og udvikling.

    Medarbejderne kan lettere arbejde efter samme mål

    ”Præsentationen i SharePoint betyder, at vi får nogle meget læsevenlige og lækre dashboards, forklarer Jonas Bruun Nørgreen. ”Det er meningen, at vi skal have storskærme rundt om i virksomheden, så både sælgere, lagerfolk og andre medarbejdere hele tiden kan se udvalgte rapporter, der er interessante for dem. Det er vigtigt for vores medarbejdere at vide, hvad der skal til, for at de alle kan arbejde i samme retning, og det vil blive meget nemmere med den BI-løsning, vi har fået lavet i samarbejde med DSI-NEXT.”

    Kun fantasien sætter grænser

    ”De vigtigste informationer for os omhandler dagens ordrer, hvor meget vi omsætter for, og hvor vi er i forhold til vores budget,” fortsætter Jonas Bruun Nørgreen. ”Men vi kan også lave visninger på top 10-kunder, bedst solgte styles, debitordage, lagerdage – ja, hvad som helst. Det er kun fantasien, der sætter grænser. I virkeligheden har vores økonomisystem jo hele tiden ligget inde med alle de her informationer, men nu er de blevet tilgængelige for os på en nem måde.”

    Mere økonomisk end standardsystemer

    Da LauRie besluttede at arbejde mere professionelt med BI end tidligere, havde de kig på forskellige standardløsninger, men alligevel faldt valget på løsningen fra DSI-NEXT. Jonas Bruun Nørgreen forklarer: ”Standardsystemer er rimelig kostbare, men med DSI-NEXT’s løsning skulle vi bare betale for den tid, det tog at lave et data warehouse og en kube, der bygger direkte oven på vores økonomisystem. Vi havde jo faktisk alle tallene i forvejen - vi skulle bare have dem ud af økonomisystemet på den rigtige måde.”

    Med lidt flair for Excel er rapportering let

    ”Sådan som Excel har udviklet sig, kan du i dag lave løsninger, der er virkelig gode, og som langt hen ad vejen ligner de dyre systemer,” fortsætter Jonas Bruun Nørgreen. ”Der er kommet en række BI-funktionaliteter, der gør det muligt at arbejde med helt opdaterede data, så vi hele tiden kigger på korrekte rapporter. Excel linker direkte ned til de nøgletal, der er relevante for os, og ud fra data kan vi selv lave grafer, lagkagediagrammer og andre visninger. Hvis man har lidt flair for Excel og får nogle få timers undervisning af DSI-NEXT, er det meget nemt at gå til, og jeg har derfor heller ikke brug for at kontakte DSI-NEXT, når jeg får en idé til en ny type rapport, jeg gerne vil lave.”

    Stor forståelse for databehandling

    ”Vi kendte DSI-NEXT i forvejen, fordi deres søsterselskab, Front-data, hoster al vores it, og fordi DSI-NEXT havde lavet andre projekter for os. Derfor vidste vi også, at de har rigtig stor forståelse for data og er gode til at behandle dem. Selvom jeg på forhånd vidste, hvilke nøgletal jeg gerne ville arbejde med, ville jeg ikke have haft en jordisk chance for selv at lave den løsning, DSI-NEXT har lavet, men i dag kan jeg selv arbejde videre ud fra den kube, de har lavet. De har kort fortalt sørget for, at vores BI-arbejde er blevet både fleksibelt og intelligent,” slutter Jonas Bruun Nørgreen.


    Anvendt teknologi

    • Microsoft SQL Server 2012
    • SharePoint 2013 Enterprise
    • Microsoft Office 2013

    Om LauRie

    Modevirksomheden LauRie er grundlagt i 1987 og sælger i dag sine kollektioner i over 1.100 detailbutikker og stormagasiner i over 20 lande. Virksomheden har base i Risskov, lige nord for Aarhus, og beskæftiger over 20 medarbejdere, foruden en række agenter i Europa og USA.



    Microsoft Guld PartnerLeverandoer Logo Rgb 64X60